Kostimografija

Dve Snežane – drugi deo

Druga Snežana je, kao što sam već juče pomenula, ona iz filma „Snežana i lovac“ („Snow White and the Huntsman“), Ruperta Sandersa. Kostime za ovaj film radila je Kolin Etvud (Colleen Attwood), kostimografkinja gotovo svih filmova Tima Bartona i dobitnica tri Oskara za kostime u filmovima „Čikago“, „Memoari jedne gejše“ i „Alisa u zemlji čuda“.

Film „Snežana i lovac“ je  film u kome je simbolizam koji nosi kostim izuzetno važan u opisivanju karaktera. O svom radu na ovim kostimima Kolin je govorila u intervjuu za collider.com (ovde ga možete pročitati u celini), a ja ću pokušati da delove ovog intervjua propratim slikama.

„Na početku priče, (Snežana nosi) dugu haljinu preko uskih nogavica…i iste čizme. Ideja je da je to ista odeća kakvu sam osmislila i za poslugu u Raveninom zamku, gde je ona zatvorena. Tako ona ima odeću siromašnih sluškinja. Njena odeća ima samo malo kraljevskog sjaja, jer sam na nju dodala malo zlata, pošto mi se tako dopalo. Kada napusti zamak, ona beži kroz kanalizaciju. Prolazi kroz vodu, tako da joj je kostim potpuno mokar… Ona izlazi iz vode u dugoj haljini i dugom kožnom kaputu preko nje. Osuši se i tada je nalazi lovac. Kada počnu da trče kroz šumu, on shvata da je ta odeća ludost, uzima nož i odseca donji deo…“

“ Tako završavamo sa kratkom tunikom, uskim nogavicama i čizmama. znala sam da će se to dogoditi u priči, pa sam tako i pripremila. Dala sam joj ravne čizme. Obukla sam joj nogavice, pa nisam morala da brinem da li će se videti veš kada bude padala i slično… Napravila sam kostim od materijala kojei se uklapa u okruženje i koji će istrpeti situacije kroz koje će morati da prođe. Napravljeno je oko 20 tih kostima… U šavovima godnje i donje haljine i pantalona su postavljeni komadi elastične tkanine, tako da je odeća potpuno fleksibilna. Možete podizati ruke iznad glave, možete gađati lukom i strelom. Možete se kretati u kostimu, što je veoma važno za glumce…“

“ U ovom filmu ima više simboličnih elemenata u Raveninom kostimu, koji se menja od svetlosti, koja se vidi na početku, gde je ona neka vrsta zlatne figure, (do tame).“

„Ali, uvek je prisutan element zarobljene smrti u njenim kostimima, poput skeletnog kaveza oko njenih ramena na venčanom kostimu.“

„Ukrasi na njenom plavom kostimu su napravljeni od krila buba sa Tajlanda. To su bube koje se tamo jedu.“

“ Još jedan od njenih kostima kao da govori za sebe. On ima nečeg reptilskog u sebi. Tako se njen kostim razvija od svetlog do mračnog.“

“ Od početka sam znala da perjani ogrtač treba da se pretvori u ptice, tako da je to bila jedna od stvari sa kojima smo počeli. Zlatna haljina ispod njega prolazi kroz crno ulje i postaje crna, tako da gotovo liči na ostarelu kožu. Tokom rada ugrađujete razne vrste materijala i elemenata u kostim…“

Kostim lovca

„Znala sam ko će nositi kostime, ta ko da sam razmišljala o njima kao ličnostima i o tome šta žele da urade sa svojim likovima. Izabrala sa stvari za koje sam mislila da će odgovarati njihovom karakteru i izgledu. Izabrala sam braon i zelenu antilop kožu, jer Kristen (Kristen Stjuart – Snežana u filmu) ima zelene oči i te dve boje se dobro uklapaju sa njenim tenom i bojom kose i očiju. Sa Šarliz (Šarliz Teron – Ravena u filmu), na kostim je više uticao njen lik nego njen izgled.

Slike preuzete sa collider.com i WWD.

1 thoughts on “Dve Snežane – drugi deo

  1. Povratni ping: Kandidati za Oskara 2013. | Moda nekad i sad

Postavi komentar