Kostimografija

Dve Snežane – prvi deo

Izgleda da nas ekonomska kriza tera da, barem na kratko, bežimo u bajke. Tako se barem čini ako bacimo pogled na noviju filmsku produkciju, jer su se u kratkom vremenskom razdoblju u bioskopima pojavila dva filma koji, svaki na svoj način, obrađuju bajku o Snežani. Prvi je „Ogledalce, ogledalce“ („Mirror, mirror“), Tarsema Singa, a drugi „Snežana i lovac“ („Snow White and the Huntsman“), Ruperta Sandersa.

Današnji članak je posvećen  kostimima koje je za film „Ogledalce, ogledalce“ uradila Eiko Išioka, kojoj  je, nažalost, ovo bio i poslednji film.

Eiko je sarađivala sa Singom i  na njegova prethodna tri filma, „The Cell“, „The Fall“ i „Immortals“, i njegova je želja bila da, znajući za njenu bolest, sa njom uradi još jedan film. Ovoga puta opredelio se da to bude porodični film, zasnovan na priči o Snežani i sedam patuljaka, ali na savremen način, gde je Snežana avanturista sa mačem u ruci.

Slike u članku su praćene komentarima Tarsema Singa, preuzetim sa sajta Movieline.

„Rekao sam: Ne želim da izgleda kao pravi šah, ali u odnosu na Kraljicu, svi su samo pioni. Neka liči na igru, ali bez kralja i kraljiceg, jer bi tako postala nalik šahu. Šta bi volela da uradiš sa šeširima?“

„Niko [Soultanakis], Eikin muž, koji je uvek bio moj direktan kontakt u razgovorima sa njom je rekao: Znaš šta? Brodovi. Brodovi na glavama. I ja sam odgovorio: Nemoj ni da pomišljaš na bilo šta drugo.“

Scene u šumi su monohromatske i sve su snimljene u studiju. Jedine boje su na odeći junaka filma. Sing kaže da je snimajući ove scene imao u glavi Ejzenštajnov film „Ivan Grozni“ i scene iz filma „Zovem se Ivan“, Tarkovskog.

„Sledeća osoba koja mi je pala na pamet bio je Gaudi – kombinuj Gaudijevu arhitekturu i njegove šarene površine, što znači: sve boje koje možeš, na veseo, mavarski način.“

„Za Eiko, jedini način da razlikuje patuljke su bili šeširi (u početku patuljci nisu imali imena, jer su ona koja znamo od ranije Diznijevo vlasništvo). Ona je osmislila sedam šešira, i oni su bili svaršeni.“

„Rekao sam: ‘Neka budu na štulama, ali neka budu banditi’ i ona je napravila te stvari nalik na pantalone, ali ih je smislila tako da liče na harmoniku. Rekao sam, ‘To je savršeno. Kada su visoki, to izgleda kao kad se razvuče harmonika, i mogu da idu na štulama, a kada su mali, čini se kao da se harmonika skupila.'“

„‘Tu je bal pod maskama i kraljica će se pobrinuti da svi budu obučeni u krem ili bež – niko neće nositi bojenu odeću sem nje. Ona će se pojaviti kao mužjak pauna..’“

„Kada sam rekao ‘Paun’, Eiko je to shavtila bukvalno i obukla je u crveno. Za sve ostale je uradila divne kostime, ali bez boje. U svim drugim scenama oni svi nose boje, ali ne na tom balu, jer kraljica mora da se izdvaja.“

Kraljica i princ sa zečjim ušima

„U originalnoj, desetominutnoj priči sve se svodi na „Ko je najlepša od svih?“ i to je sve što kraljicu zanima. Ovde, gotovo da možeš da razmišljaš o njoj kao o moćnoj, hladnoj osobi… Sva ta zavođenja za nju su samo gluma. Sve što ona želi je da zadrži moć zauvek. Takvu vrstu uputstava sam dao Eiko.“

„Kod Eiko sam voleo to što sa njom nikad niste morali da koristite izraz čijeg se korišćenja režiseri užasavaju, a to je ‘Razmišljaj van kalupa’. Eiko nije ni znala za kalup.“
Eiko Išioka sa kostimima za Snežanu.

Slike preuzete sa sajta Movieline.

Više o Eiko Išioka možete pročitati u istoimenom članku na ovom blogu.

4 thoughts on “Dve Snežane – prvi deo

    • Kolin je poznata po izvrsnim kostimima. Ima još dosta do kraja godine, ali pretpostavljam da će i deseti put biti na listi nominovanih za Oskara 🙂

  1. Povratni ping: Kandidati za Oskara 2013. | Moda nekad i sad

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišete koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavi se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišete koristeći svoj Facebook nalog. Odjavi se /  Promeni )

Povezivanje sa %s