Treća decenija XX veka se završila velikom ekonomskom krizom 1929. godine. «Lude dvadesete» su grubo prekinute i ulazi se u mnogo konzervativniji period, koji je obeležilo rađanje i širenje fašizma.

Promena siluete tokom 1930-ih godina.
Ženski kostim
Suknje se produžavaju do ispod polovine listova, za dan, a do gležnjeva ili zemlje, za veče. Struk se vraća na svoje mesto, a ženske obline se ponovo vraćaju u modu. Ideal ženske lepote je sada dugo i mršavo telo, postavljeno na još duže noge. Uzori u odevanju postaju holivudske zvezde, poput Marlen Ditrih i Grete Garbo.
Haljine i suknje za dan su jednostavnog kroja. Česte su falte ili koso krojeni delovi koji suknjama daju lepršavost, a istovremeno prate formu tela. Struk je, gotovo obavezno, naglašen kaišem. Vratni izrezi su raznovrsni, a vraćaju se i rukavi, koji krajem decenije počinju da se sve više nabiraju. Večernje haljine imaju ekstremno duboke izreze na leđima, često do struka.
Decenija se završava proširenim ramenima, sa nabranim rukavima i/ili naramenicama, pa su haljine nekad šire u ramenima, nego u bokovima.
Haljine za popodne i veče su obično nošene sa malim kepom (kratkom pelerinom). Bolero je, takođe, jako popularan.
Mali, kloš, šeširi nestaju iz upotrebe a zamenjuju ih šeširi nakrivljeni na jednu stranu, najrazličitijih oblika, dizajniranih često pod uticajem nadrealista. Kosa je sada duža, ali se češlja uz glavu i pada na ramena u blagim talasima.
Cipele imaju umereno zaobljen vrh i visoke potpetice, kako bi noge izgledale duže.
U slobodno vreme je izuzetno moderno kupanje i sunčanje. Ulazi u modu preplanulost, što dovodi do velikih promena u izgledu kupaćih kostima. Oni više nisu onako zatvoreni kao što su bili i počinju da liče na današnje. Kostimi su se obično šili od platna ili su bili pleteni od konca.
Pantalone širokih nogavica, takođe, postaju opšteprihvaćeni deo ženske garderobe za letovanje i šetnju pored mora.
Kreator koji najbolje izražava duh perioda je Elza Skjapareli. Bliska avangardi i nadrealizmu, postala je poznata po svojim originalnim i ekstravagantnim modelima i neuobičajenim, slobodnim kombinacijama boja. Čuven je šešir u obliku cipele koji je za njenu kolekciju dizajnirao Salvador Dali. (Više slika http://pinterest.com/marinasct/elsa-schiaparelli/)
Muški kostim
Posledice Velike depresije vide se i u muškoj modi, pre svega u bojama, koje postaju prigušenije i tamnije.
Sakoi imaju tzv. „drapirani“ kroj. Šiveni su od mekih materijala, sa blago proširenim ramenima i naglašenim strukom. Pantalone do sredine 1930-ih imaju široke nogavice, koje se u drugoj polovini decenije sužavaju.
U letnjem periodu se u večernjim prilikama nose kratki (do struka) sakoi, sa jednoredim ili dvoredim kopčanjem, po uzoru na formalnu odeću britanskih ofocira u tropskim zemljama.
Najpopularniji tip šešira je fedora, a u večernjim prilikama se još uvek nosi cilindar.
Više slika na http://pinterest.com/marinasct/1930-e/.