Kostimografija

Moda u pozorištu

Saradnja kreatora sa pozorištem javlja se početkom dvadesetog veka, sa Vortom i Pol Poareom. Sredinom 1920-ih Sregej Đagiljev je pozvao Koko Šanel (Coco Chanel) da uradi kostime za balet „Plavi voz“ („La Train Bleu“), po libretu Žana Koktoa (Jean Cocteau). Ubrzo slede i drugi kreatori: Lanven (Lanvin), Balmen (Balmain), Dior, Sen Loran (Saint Laurent). U Italiji tim putem prva kreće Elza Skjapareli (Elsa Schiaparelli).

Đani Versaće (za Kiri Te Kanava)- crna satenska haljina sa bojenim kristalima koji formiraju motive inspirisane radovima Sonje Delone (Sonia Delaunay), Milan Versace Spa – 1990 – Capriccio – Richard Strauss – režija John Cox – San Francisco, Opera House, London, Royal Opera House

Valentino – Washington DC-National Opera – 1994 – The Dream of Valentino – Dominick Argento – režija Ann-Margret Pettersonn – Washington DC, The John F. Kennedy Center fot the Performing Arts

Fendi – Ogrtač od svilenog pliša (za Rainu Kabaivansku), Rome-Fendi – 1984 – La Traviata Giuseppe Verdi – režija Mauro Bolognini – Macerata, Sferisterio

„Il Teatro alla Moda“ je putujuća izložba koja predstavlja preko sto kostima za pozorište, operu i balet od 1980. do danas. Autori radova su najpoznatiji italijanski kreatori i modne kuće: Đani Versaće (Gianni Versace), Roberto Kapuči (Roberto Capucci), kuća Fendi, Misoni, (Missoni), Đorđo Armani (Giorgio Armani), Valentino, Enriko Koveri (Enrico Coveri), Antonio Maras (Antonio Marras) i Romeo Đilji (Romeo Gigli).

Roberto Capucci – vestalska tunika od svilenog tafta sa 11m dugim šlepom, dekorisanim šljokicama i srebrnim perlama, Rome-Tailoring Farani – 1986 – Norma – Vincenzo Bellini – režija Pier Luigi Pizzi Verona Arena

Giorgio Armani – Bata de Cola, Madrid-Roger Salas collection – 2002 – Joaquin Cortes Show – Milan, Emerald Theatre

Antonio Maras – kostim Hipolite – Haljina sa šlepom i metalik aplikacijama, Milan Piccolo Teatro – 2008 – San letnje noći – William Shakespeare – režija Luca Ronconi – Scene Margherita Palli – Milan, Teatro Strehler

Romeo Đilji – kostim Kraljice noći – Parma Teatro Regio – 1995 – Čarobna frula – Wolfgang Amadeus Mozart – koreografija Michael Tracy – Parma, Teatro Regio

Antonio Maras – kostim Titanije – svilčena haljina sa šlepom i aplikacijama od ruža i šljokica, Milan Piccolo Teatro, 2008 – San letnje noći – William Shakespeare – režija Luca Ronconi – scenografija Margherita Palli – Milan, Teatro Strehler

Izložba je do sada boravila u Rimu, Milanu i Los Anđelesu.

Đani Versaće – haljina za lik Klarion od svilenog satena sa aplikacijama, Milan Versace Spa – 1990 – Capriccio – Richard Strauss – režija John Cox – San Francisco, Opera House, London, Royal Opera House

Đani Versaće – pantalone klovna vezene futurističkim motivima, Milan Versace Spa – 1988 – Forever Java – Roland Petit – Paris, Opera Comique

Đani Versaće – Matrjoška haljina od šantug svile, ručno oslikana sa aplikacijama i vezom, Milan Versace Spa – 1987 – Souvenir de Leningrad – Maurice Bejart – Lausanne, Palais de Beaulieu

Đani Versaće – Baletska suknjica (tutu, pačka) postavljena perjem ždrala, sa čarapama. ručno slikano, Milan Versace Spa – 1991 – Žar ptica – Igor Stravinsky – The Carnival For The Bird (Fundraising) – London , Royal Opera House

Slike preuzete sa http://electromode-electromode.blogspot.com/2010_11_01_archive.html.

3 thoughts on “Moda u pozorištu

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s