Kostimografija

Kandidati za Oskara (4) – „Jane Eyre“, Michael O’Connor

Film „Džej Ejr“ (Jane Eyre) je još jedna u nizu adatacija poznatog romana Šarlote Bronte (Charlotte Bronte). Centralna ličnost je devojka odrasla u sirotištu, koja svoj prvi pravi dom nalazi u kući zagonetnog i mračnog gospodina Ročestera, gde se zapošljava kao guvernanta njegove kćeri. Film je režirao Kari Fukunaga (Cary Fukunaga)

Kostime za ovaj film je uradio Majkl O’Konor (Michael O’Connor), pozorišni i filmski kostimograf, autor kostima za film „Poslednji kralj Škotske“ i dobitnik Oskara, BAFTA nagrade i nagrade Satelit (dodeljuje je Akademija novinara) za kostime u filmu „Vojvotkinja“ (The Duchess), 2009.

O’Konor kaže da je ideja režisera bila da kostimi budu što autentičniji. Radnja je smeštena u vreme kada se misli da je knjiga nastala (1830-e i 1840-e), a kostimi se zasnivaju na izgledu kostima tog vremena uz korišćenje tkanina, tekstura i dezena karakterističnih za period.

      

Za izradu dečjih kostima O’Konor je koristio zbirku dečjeg muzeja u Londonu, a za haljinu glavne junakinje u završnoj sceni je korišćen originalni dezen iz perioda. Ova haljina je dopunjena originalnim šalom i slamnim bone-šeširom. „Ima toliko mnogo podataka o tom periodu, da nema opravdanja da se oni ne iskoriste“ , kaže O’Konor. A prostudirano je sve, do postave, dugmadi i načina šivenja. Autentičnost se odnosi čak i na stvari koje kamera ne vidi – donje rublje.

      

„Inspiracija za kostime Džejn Ejr dolazi, pre svega iz same knjige i Džejnine lične borbe“, kaže O’Konor. Kao inspiracija su poslužile i slike umetnika tog doba: Engra (Ingres), Vinterhaltera (Winterhalter) i Meri Elen Best (Mary Ellen Best), kao i ranih vilktorijanskih fotografa. Džejn tokom filma nosi sive hajine sa belom kragnom. Iako se čini da je njena uniforma guvernante uvek ista, kragne i nijanse sive se menjaju, u zavisnosti od njenog rapoloženja. Njena ličnost će usloviti i izgled njene venčanice: jednostavna, nešto kraća, uskih rukava. Džejn je skromna i ne voli razmetanje, pa je i ova haljina nalik na njene dnevne haljine.

„Za svaki lik – Džejn ili Ročester – morate da zamislite u čemu spavaju, kad ustanu, šta je za njih najprirodnije da urade, šta će prvo obući … U ruralna vremena ljudi su većinu vremena provodili u odeći za jahanje, posebno Ročester, jer su stalno bili napolju, na imanju.“

   

      

Karakterističan detalj Ročesterove odeće su kravate. O’Konor kaže da je Fukunagi bilo izuzetno stalo do ovog detalja jer su kravate u vreme dešavanja radnje filma bile jedan od najvažnijih delova muškog kostima.

U članku korišćeni tekstovi i slike sa:

http://oscar.go.com

http://www.vanityfair.com/online/oscars/2011/03/the-costumes-of-jane-eyre

http://www.mydaily.co.uk/2011/09/07/jane-eyre-behind-the-scenes-costume-department/

http://blog.fidmmuseum.org/museum/2012/02/20th-annual-art-of-motion-picture-costume-design-exhibition-now-open.html

One thought on “Kandidati za Oskara (4) – „Jane Eyre“, Michael O’Connor

  1. Povratni ping: Kandidati za Oskara (4) – “Jane Eyre”, Michael O’Connor | www.blogovnik.com

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s