Poslednjih godina sve ćešće se mogu videti modne revije u kojima se koriste holografski efekti, ali da krenemo od početka.
Reč holografija je složenica grčkog porekla i sastoji se iz dve reči: hólos (ὅλος) što znači ceo, potpun i reči grafē (γραφή) koja znači pisati, crtati. Kao što joj samo ime kaže holografija je tehnika prikazivanja celog objekta u tri dimenzije. Ovom tehnikom se beleži način na koji se svetlost rasipa oko nekog objekta, da bi se kasnije rekonstruisala u cilju prikazivanja objekta u sve tri dimenzije.
O holografiji se priča još od 1940-ih, a 1960-ih je usavršena pronalaskom lasera. Mogućnosti korišćenja ove tehnologij su nebrojene, a jedna od njih je i u modnoj industriji. Kreatori koriste hologramske efekte kako bi zadivili publiku i vizuelno obogatili reviju, stvarajući jednu novu vrstu umetnosti.
Prva zapažena pojava holograma na reviji je zabeležena 2006. na Pariskoj nedelji mode. Tada je Aleksandar Mekvin projektovao 3D sliku Kejt Mos. Slika se, naizgled niotkuda, pojavila u praznom prostoru, vrtela se i nestala, ostavivši publiku bez daha…
Sledeće pojavljivanje holograma je bilo 2008. na reviji modne kuće Dizel. Predstavljajući kolekciju za proleće/leto 2008, pod nazivom „Liquid Space“, manekene su pratili hologramima koji predstavljaju futuristički pogled na podvodni svet.
Povodom otvaranja svoje prodavnice u Pekingu, Barberi je organizovao veliku reviju na kojoj je kombinovan real-time video sa hologramom. Na reviji je učestvovalo samo šest manekena, ali je upotrebom kompjuterske grafike postignuto da izgleda da ih je mnogo više, dok se pravi manekeni ne razlikuju od hologramskih projekcija.
Jedan od poslednjih primera je i 3D prezentacija kolekcije nemačkog kreatora Stefana Ekerta, održana u Hamburgu početkom ove godine. Ova prezentacija ide nešto dalje u korišćenju mogućnosti hologramske tehnologije, i može se posmatrati kao umetničko delo za sebe.