Modni fotografi

Lilian Basman

Lilian Basman (Lillian Bassman) je bila jedna od najpoznatijih žena – modnih fotografa.

Rođena je 1917. u Bruklinu u porodici ruskih imigranata. Roditelji, slobodoumni intelektualci, su je odgajali kao nezavisnu i nekonvencionalnu osobu. Već sa petnaest godina je počela da živi sa svojim budućim mužem, fotografom Polom Himelom (Paul Himmel), sa kojim će provesti u braku čitave 73 godine.

Studirala je dizajn tekstila na Visokoj tekstilnoj školi na Menhetnu, da bi kasnije završila i kurs modne ilustracije na Pratt institutu u Bruklinu. Od 1940-ih radi kao modni fotograf za Junior Bazaar i Harper’s Bazaar.

   

Njene fotografije su jedinstvene, karakteristične po eksperimentisanju sa izbeljivanjem i zamagljivanjem. O svom fotografskom stilu Basmanova je jednom izjavila: „Želela sam da predstavim žene onako kako sam ih ja doživljavala… Ženstvene, spokojne, elegantne. To je ženski ugao gledanja na druge žene.“

      

Promene koje se dešavaju u modi 1960-ih čine da Lilian gubi interesovanje za modnu fotografiju i početkom sedamdesetih potpuno prestaje da se bavi modom, uništivši većinu negativa svojih komercijalnih fotografija, a ostatak ostavlja u podrumu u kesi za smeće.

       

Ovi zaboravljeni negativi će biti slučajno pronađeni 1990-ih, i Basmanova ponovo počinje da radi na njima. „Gledajući ih, bila sam zaintrigirana, odnela sam ih u mračnu komoru i počela da radim (…),“ rekla je za Tajms. „Mogla sam sama da biram, drugačije nego što bi to Brodovič i drugi urednici radili.“  Ove njene reinterpretacije, kako ih je zvala, su postigle veliki uspeh na izložbama, domaćim i internacionalnim.

 

Lilian Basman je radila do kraja života (umrla je 13.februara 2012., u 94. godini). Tokom poslednje decenije prihvatila je digitalnu tehnologiju i Photoshop. „Svi su fascinirani idejom o nekome ko je produktivan u mojim godinama. Ali, ja ne znam gde ili kako ili ko bih ja bila ako ne bih radila. Plus, ja sam uverena da zapravo imam 25 godina,“ rekla je za Women’s Wear Daily.

      

Još fotografija ovde.

U članku su korišćeni tekstovi i slike sa:

http://www.nytimes.com/2012/02/14/arts/design/lillian-bassman-fashion-and-fine-art-photographer-dies-at-94.html

http://nymag.com/daily/fashion/2012/02/lillian-bassman-iconic-photographer-died.html#

http://www.staleywise.com/collection/bassman/bassman_exhibition.html

http://www.staleywise.com/collection/bassman/bass_collection2.html

5 mišljenja na „Lilian Basman

  1. Fotografija mi je sama po sebi zanimljiva, narocito u crno beloj tehnici. Kada se uz to dodaju i godine braka, pa godine života, moda kao predmet fotografisanja … Lillian je stvarno interesanna osoba.

  2. Povratni ping: Lilian Basman | www.blogovnik.com

Ostavite odgovor

